08 خرداد 1402 - 12:42

«اردوغان» رییس‌جمهور ماند

شبکه تلویزیونی الجزیره به نقل از منابع آگاه خود از پیروزی اردوغان در انتخابات ریاست جمهوری این کشور خبر داد.
کد خبر : 14284

پایگاه رهنما:

رجب طيب اردوغان موفق شد در انتخابات تركيه بارديگر به عنوان رئيس جمهور باقي بماند.

شبکه تلویزیونی الجزیره به نقل از منابع آگاه خود از پیروزی اردوغان در انتخابات ریاست جمهوری این کشور خبر داد.

تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر در پیامی به رجب طیب اردوغان، پیروزی مجدد او را در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری ترکیه تبریک گفت.

همچنين جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس، در بیانیه‌ای انتخاب مجدد رجب طیب اردوغان به عنوان رئیس جمهوری ترکیه را به وی تبریک گفت.

حماس در این بیانیه اعلام کرد: جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس، انتخاب مجدد رجب طیب اردوغان به عنوان ریاست جمهوری ترکیه و کسب اعتماد مجدد ملت برادر ترکیه، جهت هدایت ترکیه در زمان کنونی و آینده به سوی پیشرفت، ثبات و شکوفایی را به ایشان تبریک می‌گوید.

ویکتور اوربان نخست وزیر مجارستان در توییتی نوشت که به رجب طیب اردوغان در پیروزی بی‌چون و چرا در انتخابات تبریک می‌گوید.

وی سپس به زبان ترکی نوشت: تبریک می‌گویم آقای رئیس.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در جمع هواداران خود در استانبول به ایراد سخنرانی پرداخت.

رئیس جمهور ترکیه در سخنان خود گفت:  ما عاشق استانبول هستیم؛ سفرمان را با این شهر آغاز کردیم و با آن ادامه خواهیم داد. صمیمانه از مردم نجیب ترکیه تشکر می کنم.  از مردم کشورم تشکر می کنم که به من این فرصت را دادند تا در ۵ سال آینده مسئولیت اداره کشور را بر عهده بگیرم. بارها گفته‌ ام همه کسانی را که روی من حساب می‌ کنند را ناامید نخواهم کرد. برندگان اصلی دو دور انتخابات ۸۵ میلیون هموطنان‌ مان هستند.

وی اضافه کرد: فکر می‌ کنم حزب جمهوری‌خواه خلق با کمال قلیچداراوغلو خداحافظی می‌ کند و او را مسئول عملکرد ضعیفش در انتخابات می‌ داند.  هدف ما این است که کشورمان اهداف مورد نظر را رها نکند و مردم به وحدت خود پایبند باشند. برنده امروز، فقط ترکیه است. امروز با هم درهای «قرن ترکیه» را گشودیم. بذر امید همه دوستانی که قلبشان با ما است را همه با هم به ثمر نشاندیم.

اردوغان افزود: احدی نمی تواند مردم ما را تحقیر کند یا مانع از اتحاد آنها شود. در مرحله جدید به وعده های خود عمل خواهیم کرد و به آنها پایبند خواهیم بود.

منبع: الوقت

ارسال نظرات